Ruk naar links

Ok toegegeven, dit is niet mijn meest serieuze stukje ever. En ondanks datgene wat de titel impliceert, gaat het ook niet over politiek.

Heb jij er wel eens op gelet hoe vaak je een reclame voorbij ziet komen? En dan bedoel ik ALLE vormen: reclameblokken voor / tijdens / na je podcasts / televisieprogramma’s / streamingsdiensten. Maar ook de billboards op straat, de aanplakbiljetten op het station. De print op het boodschappenkratje van Albert Heijn. De verpakkingen van mijnheer Bol, de logo’s van een bepaald merk op je schoenen / shirt / baseballcap.

Let er voor de grap maar eens op.

Voor een heleboel reclames geldt dat het toch ergens in je hoofd gaat zitten. Het toverwoord van reclame is ‘herhaling’ en dat is niet voor niks.

Ik weet niet of je en laatje hebt met pennen, gekregen op events of meegestuurd met een online bestelling. En wellicht is je lievelingsmok om je ochtendkoffie uit te drinken wel eentje die zo goed in de hand ligt dat je het inmiddels verwassen logo voor lief neemt.

Maar mócht je jezelf minder willen indoctineren: wordt dan links. Want -en hier komt het- de logo’s op die koffiekopjes zijn er zó op geprint dat je die alleen zien als je rechts bent.

Misschien wat radicaal. Maar my mind was blown toen ik hier achter kwam.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel dit bericht op:

imperfectionista
MISStainable

Over.stemmen

Hoewel social media ons op een bepaalde manier met elkaar in contact brengt, zie ik ook veel nadelen. Om te beginnen: mensen met de grootste b*k krijgen de meeste digitale duwtjes in de rug. Reuring is rating.

informatie
MISStainable

Medisch afval

Op facebook volg ik een groep die ‘Vrekken en Consuminderen’ heet. Een flinke groep zeer diverse mensen delen daar hun tips en gedachten over (be)sparen in verschillende vormen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *